2010/09/01

Fototriss - "kollektivt"

Fototrissen denna vecka är alltså "kollektivt": här är mina foton, i kronologisk ordning:
Rundar man första hörnet, kommer man på denna stolpe. Bortsett från den nedersta skylten, som gäller en mäklarfirma, handlar de övriga tre om trädfällning. Dessa konkurrerande företag har nu alltså samlats, grupperats på en gemensam plats: på vad som en gång var ett levande träd och numera ägnar sig åt att agera reklampelare och energiförsörjare.


.

Kollektivt beteende?


Ok, vid det här laget hade det börjat regna och även om jag uppskattar mjukt sommar-stril, så gör mina icke vattentåliga stråsandaler det inte, alltså ställde jag mig på busshållplatsen för att invänta kollektivtrafikens rullande nät. Ovanför mig passerade tuben, framför mig hängde val-affischer som uppmanade allmänheten till röstning, längre bort en korvkiosk/kafé/vägkrog där folk förmodligen träffas för att äta gemensam lunch och skvallra om gemensamma arbetskamrater. Till höger, på andra sidan det gula valvet, finner man ett vårdhem, ett enormt sjukhemsområde nästan som ett eget litet, omgärdat, skyddat samhälle vid sidan om vårt. 

3 comments:

  1. Det var en personlig triss på temat och lite att fundera över därtill. :-)

    ReplyDelete
  2. Bra vinkling på temat! Gillar regnstråket :)

    http://receptomaten.blogspot.com/2010/08/kollektivt-fototriss-106.html

    ReplyDelete
  3. Kul tolkning, gillar verkligen den sista bilden. Underbar tolkning.

    ReplyDelete