2012/10/21

Fototriss, del 194

Jag råkade glömma bort fototrissen ett tag ... men återupptäckten tajmade ett intressant tema: ett motiv, på tre olika sätt.

I've rediscovered the "fototriss" challenge - three photos on a chosen theme; this week it's "one subject portrayed in three different ways":
 Inspirerad av självporträttgrupper på Flickr, bestämde jag mig för att använda mig själv som motiv.
Mitt jag är ju givetvis inte bara min fysiska figur som sådan, så jag tolkar temat via mitt yrke som konstnär - i det här fallet när jag skissar idéer till en tavla. I första fotot försökte jag fånga något av rörelsen, snabbheten i det som inte är en planerad teckning men tecknandet av idéer.

I was flicking through Flickr, and found a couple of photo groups that focus on self portraits; inspired by that, I decided to use myself as the subject for this challenge.
In my first photo, I tried to capture some of the movement and speed of the sketching of ideas.

 Mellanfotot fokuserar istället på materialet jag använder, på hur jag arbetar - på golvet, nära arbetet, med allt jag behöver nära till hands. Men i centrum, och även i förgrunden, finns mina händer - som ju är mina universalverktyg.

The second photo focuses on my materials, the way I draw (in this case on the floor, with all pens close at hand), and my main tools - my hands.

Sista fotot är ett försök att visa fokuset som skapas i min värld när jag ritar; hur omgivningen suddas ut något och allt koncentreras på papperet jag har framför mig. Jag försökte att använda skuggor och föremål för att rama in scenen. Utan att göra övertydliga pilar, ställde jag staffli, ramar och lådor så att de skulle zooma in på ritblocket - därför lät jag även stativets ben följa med in i bilden.

In this last photo, I tried to show the focus that is created in my mind when I draw - how some of the outside world unfocuses and my concentration stays on the paper in front of me.Without actually drawing arrows to point toward my sketchpad, I tried to use shadows and placemet of objects to surround and make a sort of barrier around the workspace - that's also why I chose to include the legs of the tripod.

Visit the Fototriss blog for more entries.

Speaking of portraits, here's something funny with the title "How different can one man look?"
source: dailymail.co.uk


 Basically, it's all about a photographer who's taken a series of photos of himself as different personas. Check it out, it's hilarious! And here's a link to his website.

6 comments:

  1. Fint trissat med härliga bilder!
    Ha de gott!

    ReplyDelete
  2. Hi Nancy
    I love this Dynamic View on your Blog. I have not seen it anywhere else!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I like it a lot, too! Unfortunately, you and I seem to be the only ones ... :(

      Delete
  3. Nancy, es bueno trabajar en el suelo, en contacto con la energía de la tierra.
    buenas fotos!!!
    Me hiciste reir con "How different can one man look?" jaja :)
    Gracias por tus comentarios!!!
    Mmmmmmmmmmm mucho no me gusta la Dynamic View!!!! Ja Ja I'm sorry :)

    ReplyDelete