2014/02/22

A letter from Pliny's summer villa

Today, I suddenly remembered half a sentence that I couldn't quite place, recalling only something about quiet mornings and shut windows. But I googled it and found the quote:
"You want to know how I portion out my day, in my summer villa at Tuscum? I get up just when I please; generally about sunrise, often earlier, but seldom later than this. I keep the shutters closed, as darkness and silence wonderfully promote meditation."
The author is Pliny the Younger, writing his friend Fuscus.

Doesn't it sound like a perfect way to spend one's days? 
I find it incredibly difficult to relax and not think about all the things I should be doing; in fact I don't think I've properly let go since my school days. Don't you ever wish there was such a thing as a pill to take on your day off, like a sleeping pill, but instead of sleeping, it made you forget about all your obligations? I don't do pills usually, but I´d make an exception for something that would allow me to sit under a tree and read for one whole day.

3 comments:

  1. OK. Primero: (Acerca de tu comentario en mi blog) Nancy, poesía, no solamente se hace con palabras, tú haces poesía con tu dibujo.Y a esa poesía tú, y todos la entendemos maravillosamente.
    Segundo: No creo que exista una pastilla como la que tú quieres. Yo creo que es una decisión que cada uno debe tomar, en algún momento de su vida. Tal vez, vos sos muy joven, y esa decisión, algunas veces, viene con los años. Yo antes quería llevarme la vida por delante, y lo único que lograba eran días de frustración. ahora, (como Plinio el joven) dejo que el día transcurra, dejo que la vida me lleve (obviamente, tengo obligaciones que cumplir, pero eso es mi trabajo, y no dejo que interfiera en mi vida) En realidad, tal vez, si uno no puede dejar esas obligaciones, debería dividir la vida en dos, una, la real, la que disfrutas en la playa bajo el sol, con tus amigos, con tus gatos, creando arte, la otra, la que te ocupa tiempo trabajando. una no debe interferir con la otra. y por último, no estresarse, la vida es una sola, no dejemos que la mayor parte de ella sea consumida por el stres!!!
    Nancy, buena semana, con ese mar delante de tus ojos, tienes que vivir como Plinio el joven ja ja!!! un beso argentino ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're absolutely right! But I'm lazy and want a quick fix ;)

      Delete
  2. ah, esa pintura es maravillosa!! Qué color!!!!!!!!!!!!!!!!
    es watercolor?????

    ReplyDelete