Var dag // Each day.


Det går så sakta. Men förhoppningsvis åt rätt håll. Jag vill ju helst återgå till att använda bloggningen som en digital dagbok där det inte spelar någon roll om folk ens läser det man postar och för att ta mig dit, tror jag att jag måste skriva på svenska. Det känns som att jag gör mig friare på så sätt, som om jag inte skriver för en publik. 

Därmed inte sagt att jag slutar med engelskan! Google Translate må vara praktiskt för en läsare men jag vinner ju inget på det. 

Nåväl, ett av veckans projekt blir att starta en ny berättelse; ovan syns de första orden.


It's slow work getting this blogging thing just the way I want it. I'd like to go back to the days when I'd post without much thought to who - if anybody! - was reading it. And part of that journey I think goes through writing primarily in Swedish. Not that I'm giving up on English but it will have to come second just this once.

One of the projects this week will be the start of a new story. Above are the first words.

Comments

Popular Posts